Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням зборів суддів
Господарського суду
Житомирської області
від 06 березня 2019 року № 2
ПОЛОЖЕННЯ
про апарат Господарського суду Житомирської області
(зі змінами внесеними рішенням зборів суддів
Господарського суду Житомирської області
від 10 липня 2024 року № 2)
(зі змінами внесеними рішенням зборів суддів
Господарського суду Житомирської області
від 06 листопада 2024 року № 4)
1.Загальні положення
(пункт 3 розділу І із змінами внесеними згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
Положення не може суперечити Типовому положенню про апарат суду.
Структура апарату суду розробляється на підставі Типової структури апарату апеляційного і місцевого суду, затвердженої Державною судовою адміністрацією України, з урахуванням особливостей організаційного забезпечення діяльності суду.
Правовий статус та умови діяльності помічника судді визначаються також Положенням про помічника судді, затвердженим рішенням Ради суддів України.
Правовий статус та умови діяльності старшого судового розпорядника, судового розпорядника визначаються також Положенням про порядок створення та діяльності служби судових розпорядників, затвердженим Головою Державної судової адміністрації України за погодженням із Вищою радою правосуддя.
Посадові інструкції працівників апарату суду, крім посадової інструкції керівника апарату суду, розробляються у встановленому порядку, з урахуванням норм чинного законодавства та затверджуються керівником апарату суду.
Посадова інструкція керівника апарату суду розробляється на підставі затвердженої Державною судовою адміністрацією України типової посадової інструкції керівника апарату місцевого суду та Типового положення про апарат суду. Посадова інструкція керівника апарату суду затверджується начальником Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області за погодженням голови суду та служби управління персоналом Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області.
(пункт 7 розділу І із змінами внесеними згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
2.Основні функції апарату суду
1) створює належні умови діяльності суду для ефективного виконання суддями покладених на них повноважень;
2) здійснює організаційне, інформаційно-довідкове й документальне забезпечення підготовки справ і матеріалів для розгляду суддями;
3) забезпечує ведення журналів (протоколів) судового засідання, фіксування судового процесу (судових засідань) технічними засобами, проведення відеоконференцій;
4) забезпечує надсилання адресатам в установленому порядку копій судових рішень, а також судових повідомлень, повісток і викликів;
5) організовує та забезпечує ведення діловодства в суді, забезпечує підготовку й складання документів відповідно до інструкції з діловодства в суді, інших актів законодавства України;
6) забезпечує належну організацію експедиційної обробки документів;
7) забезпечує ведення, облік, формування, опрацювання, надсилання, друкування, тиражування, використання, зберігання і знищення матеріалів, документів та інших матеріальних носіїв інформації, пов’язаних із діяльністю суду;
8) аналізує службову кореспонденцію;
9) організовує комплектування архіву, підготовку документів та архівних справ для передачі їх у встановленому порядку на постійне зберігання чи знищення;
10) забезпечує дотримання вимог щодо ведення обліку, зберігання, використання, знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять інформацію з обмеженим доступом;
11) забезпечує дотримання вимог Закону України «Про державну таємницю»;
12) складає та подає в установленому порядку статистичну звітність про роботу суду, формує огляди статистичних даних про підсумки діяльності суду;
13) бере участь в аналізі судової статистики, вивченні та узагальненні судової практики, забезпечує підготовку аналітичних довідок, таблиць, інформації з питань судової статистики;
14) упроваджує передові технології організації роботи з документами в суді, забезпечує впровадження електронного суду;
забезпечує надсилання учасникам процесу процесуальних документів в електронному вигляді відповідно до процесуального законодавства;
(підпункт 14 пункту 8 розділу ІІ із змінами внесеними згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
15) здійснює інформаційно-технічне забезпечення судових засідань, зборів суддів;
16) забезпечує функціонування у суді інформаційно-телекомунікаційних систем, систем електронних комунікацій, програмного забезпечення та баз даних;
17) забезпечує функціонування автоматизованої системи документообігу суду, автоматизованого розподілу справ між суддями (до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи);
18) вживає заходів до забезпечення контролю за дотриманням вимог Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (до початку її функціонування – Положення про автоматизовану систему документообігу суду), у тому числі в частині застосування автоматизованого розподілу судових справ між суддями;
19) здійснює організацію доступу суддів і працівників апарату суду до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування у визначеному чинним законодавством порядку, а також контроль за дотриманням вимог щодо захисту інформації;
20) забезпечує надсилання відомостей про набрання судовим рішенням законної сили до Єдиного державного реєстру судових рішень;
21) вживає заходів щодо забезпечення суддів і працівників апарату суду ключами кваліфікованого електронного підпису;
(підпункт 21 пункту 8 розділу ІІ із змінами внесеними згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
22) забезпечує у взаємодії з Державною судовою адміністрацією України суддів, працівників апарату суду необхідними засобами інформатизації;
23) забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної служби з питань управління персоналом апарату суду;
24) здійснює добір персоналу апарату суду, організовує роботу щодо його мотивації;
25) веде кадрове діловодство суду, в тому числі особові справи суддів у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України за погодженням з Радою суддів України;
26) веде автоматизовану систему обліку кадрів суду (до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи);
27) забезпечує належну роботу конкурсної та дисциплінарної комісії;
28) організовує в суді належні умови для діяльності працівників Служби судової охорони;
29) бере участь у взаємодії зі Службою судової охорони у заходах щодо додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил і підтримання громадського порядку в залі судового засідання та в приміщенні суду;
30) бере участь у взаємодії зі Службою судової охорони у заходах щодо забезпечення безпеки суддів, працівників апарату суду, учасників судового процесу;
31) забезпечує ведення військового обліку та здійснення бронювання працівників суду;
32) бере участь у здійсненні заходів з мобілізаційної підготовки й мобілізації, здійснює контроль за здійсненням цих заходів;
33) організовує бібліотечно-інформаційну роботу в суді;
34) здійснює облік печаток і штампів та контроль за їх зберіганням, використанням та знищенням;
35) забезпечує взаємодію суду з громадськістю, засобами масової інформації;
36) забезпечує у взаємодії із суддями-спікерами підготовку й поширення матеріалів про діяльність суду;
37) здійснює інформаційне наповнення веб-сайту суду, забезпечує підготовку, передачу, актуальність, достовірність та оновлення відкритих даних, розпорядником яких є суд, на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних, забезпечує оприлюднення на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів інформації про використання публічних коштів судом;
(підпункт 37 пункту 8 розділу ІІ із змінами внесеними згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
38) організовує та забезпечує внутрішній облік сплати, повернення й зарахування судового збору до Державного бюджету України;
39) розробляє проект структури та штатного розпису суду;
40) забезпечує підготовку пропозицій до бюджетного запиту;
41) організовує прийом громадян, забезпечує розгляд пропозицій, заяв і скарг, запитів відповідно до вимог законів України «Про звернення громадян», «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», «Про статус народного депутата України», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію»;
42) забезпечує дотримання вимог законів України «Про охорону праці», «Про захист персональних даних», «Про запобігання корупції»;
43) забезпечує перевірку факту подання декларацій суб’єктами декларування та інформування Національного агентства з питань запобігання корупції факту неподання чи несвоєчасного подання декларацій суб’єктами декларування відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції»;
44) надсилає до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України повідомлення щодо змін, які відбулися у загальних відомостях суддів суду, для належного ведення, наповнення та оновлення суддівського досьє;
45) виконує накази й розпорядження голови суду, керівника апарату суду;
46) забезпечує розроблення проектів актів стосовно організації внутрішньої діяльності суду;
47) забезпечує організацію та проведення загальних зборів працівників апарату суду, робочих нарад, міжнародних зустрічей, прес-конференцій та інших заходів;
48) забезпечує дотримання заходів пожежної безпеки;
49) здійснює господарське обслуговування суду, забезпечує належну експлуатацію приміщення суду, контролює санітарно-технічний стан робочих приміщень, інженерних систем і комунікацій;
50) забезпечує збереження матеріальних цінностей;
51) організовує та забезпечує виконання в суді організаційно-технічних заходів у сфері інформаційної безпеки, технічного захисту інформації та протидії кіберзагрозам;
52) забезпечує ведення бухгалтерського обліку відповідно до встановлених норм законодавства;
53) організовує планування фінансово-господарської діяльності;
54) здійснює контроль за збереженням товарно-матеріальних цінностей, правильним використанням грошових коштів і матеріальних ресурсів;
55) складає та подає в установленому порядку статистичну, бюджетну, податкову та бухгалтерську звітність;
56) виконує інші функції, пов’язані із забезпеченням діяльності суду.
3. Керівник апарату суду, його заступники
Керівника апарату суду, його заступників за погодженням з головою суду призначає на посаду та звільняє з посади начальник Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області.
Керівник апарату суду може мати двох заступників, якщо кількість працівників апарату суду перевищує 50 осіб.
Особа, яка претендує на зайняття посади керівника апарату суду, його заступника (заступників), повинна відповідати таким загальним вимогам:
– вища освіта з освітнім ступенем магістра (або прирівняна до неї вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста);
– досвід роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років;
– вільне володіння державною мовою;
Спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад керівника апарату суду та його заступника, визначаються начальником Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області.
Головою Державної судової адміністрації України щодо нагородження відомчими заохочувальними відзнаками Державної судової адміністрації України.
1) здійснює безпосереднє керівництво апаратом суду, забезпечує організацію роботи структурних підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду;
2) взаємодіє з Державною судовою адміністрацією України, Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Житомирській області, органами суддівського самоврядування, Службою судової охорони, органами державної влади, органами місцевого (окружного) самоврядування, іншими установами, підприємствами й організаціями, засобами масової інформації з питань забезпечення діяльності суду;
3) вживає заходів для забезпечення належних умов діяльності суду;
4) забезпечує підготовку планів роботи суду для затвердження головою суду, а також здійснює контроль за виконанням запланованих заходів;
5) координує здійснення організаційних заходів щодо підготовки зборів, оперативних нарад;
6) інформує збори суддів про свою діяльність, забезпечує виконання рішень зборів суддів з питань внутрішньої діяльності суду;
7) здійснює організаційне забезпечення ведення судової статистики, діловодства в суді, обліку та зберігання судових справ;
8) забезпечує функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (до початку її функціонування – автоматизованої системи документообігу суду), автоматизованого розподілу справ між суддями;
9) здійснює організаційне забезпечення для належної роботи бібліотеки суду;
10) забезпечує розроблення й подання на затвердження в установленому порядку структури та штатного розпису апарату суду, його штатної чисельності;
11) затверджує положення про структурні підрозділи апарату суду і посадові інструкції працівників апарату суду;
12) здійснює контроль за дотриманням працівниками апарату суду посадових інструкцій, положень про апарат суду та структурні підрозділи апарату суду, Правил внутрішнього службового розпорядку, Правил внутрішнього трудового розпорядку, Правил поведінки працівника суду, Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, правил техніки безпеки та вимог інших документів, які регламентують роботу суду;
13) забезпечує реалізацію єдиної державної політики у сфері державної служби, є керівником державної служби в апараті суду;
14) виконує функції роботодавця для працівників апарату суду, які не є державними службовцями;
15) забезпечує підвищення кваліфікації державних службовців апарату суду, працівників патронатної служби, працівників, які виконують функції з обслуговування;
16) здійснює контроль за дотриманням виконавської та службової дисципліни працівниками апарату суду;
17) заохочує працівників апарату суду та накладає на них дисциплінарні стягнення;
18) розглядає скарги на дії або бездіяльність державних службовців та інших працівників апарату суду;
19) затверджує перелік посад працівників апарату суду, які виконують функції з обслуговування;
20) забезпечує своєчасне формування та надання Вищій кваліфікаційній комісії суддів України наявної в суді інформації щодо суддів, їхньої професійної діяльності для формування суддівського досьє;
21) визначає місце, строк відрядження, режим роботи в період службового відрядження працівників апарату суду й завдання до виконання;
22) подає для затвердження загальними зборами (конференцією) державних службовців апарату суду Правила внутрішнього службового розпорядку апарату суду, розроблені на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку;
23) затверджує Положення про преміювання державних службовців Господарського суду Житомирської області на підставі Типового положення про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів), а також затверджує Положення про преміювання працівників патронатної служби, працівників, які виконують функції з обслуговування та робітників, зайнятих обслуговуванням Господарського суду Житомирської області;
(підпункт 23 пункту 14 розділу ІІІ із змінами внесеними згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
24) встановлює надбавки, доплати та премії працівникам апарату суду, у тому числі помічникам суддів відповідно до Положення про преміювання державних службовців Господарського суду Житомирської області і Положення про преміювання працівників патронатної служби, працівників, які виконують функції з обслуговування та робітників, зайнятих обслуговуванням Господарського суду Житомирської області;
(підпункт 24 пункту 14 розділу ІІІ із змінами внесеними згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
25) затверджує Порядок стажування в апараті Господарського суду Житомирської області для:
– державних службовців;
– осіб, які претендують на посаду помічника судді;
– громадян України, віком від 18 до 35 років, які є студентами вищих навчальних закладів або отримали вищу освіту та не перебувають на посадах державної служби.
(підпункт 25 пункту 14 розділу ІІІ доповнено згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
26) утворює дисциплінарну комісію з розгляду дисциплінарних справ стосовно державних службовців апарату суду;
27) здійснює інші повноваження керівника державної служби суду відповідно до Закону України «Про державну службу»;
28) організовує та контролює своєчасне внесення до Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (до початку її функціонування – автоматизованої системи документообігу суду) відомостей про набрання судовим рішенням законної сили (у тому числі за результатами розгляду судом апеляційної чи касаційної інстанції), надсилання таких відомостей до Єдиного державного реєстру судових рішень;
29) здійснює організаційні заходи щодо підтримання приміщення суду в стані, придатному для належного його функціонування, проведення капітального та поточного ремонтів, технічного оснащення приміщень, інформаційно-технічного забезпечення, створення безпечних і комфортних умов для суддів, працівників апарату суду та осіб, які перебувають у суді;
30) організовує облік, видачу, знищення посвідчень працівників апарату суду (державних службовців, працівників апарату суду, які займають посади патронатної служби, осіб, які виконують функції з обслуговування та робітників);
31) організовує контроль за обліком приєднаних до провадження речових доказів, що зберігаються не при справі, вживає заходів щодо обладнання спеціальних приміщень і сховищ для їх зберігання у відповідних умовах та стані;
32) виконує доручення голови суду та його заступника, рішення зборів суддів щодо організаційного забезпечення діяльності суду;
33) виконує інші функції, пов’язані із забезпеченням діяльності суду.
Керівникові апарату суду головою суду може бути надано право першого підпису в порядку, встановленому законодавством.
Розподіл обов’язків між керівником апарату суду та його заступниками визначається відповідним наказом керівника апарату суду.
Посвідчення керівника апарату суду та його заступника (заступників) підписує начальник Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області.
У разі якщо в суді відсутні також керівник апарату суду та його заступник, адміністративні повноваження голови суду, передбачені абзацом першим цього пункту, здійснює тимчасово виконуючий обов’язки керівника апарату суду. Рішення про призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника апарату суду приймається начальником територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області без погодження з головою суду. Тимчасово виконуючий обов’язки керівника апарату суду здійснює виконання обов’язків керівника апарату суду до призначення відповідного керівника.
Керівник апарату суду, його заступник або тимчасово виконуючий обов’язки керівника апарату суду здійснює адміністративні повноваження голови суду, передбачені абзацом першим цього пункту, до моменту призначення, обрання, переведення або закінчення відрядження щонайменше одного судді.
Під час здійснення керівником апарату суду, його заступником або тимчасово виконуючим обов’язки керівника апарату суду адміністративних повноважень голови суду, передбачених абзацом першим цього пункту, положення пункту 5 цього Положення, щодо затвердження Положення про апарат суду зборами суддів суду не застосовується.
(пункт 21 розділу ІІІ із змінами внесеними згідно рішення зборів суддів від 06 листопада 2024 року № 4)
4. Структура апарату суду
Відділ утворюється із штатною чисельністю не менш як 4 працівники. Відділ очолює начальник. Начальник відділу може мати заступника. Така посада вводиться в разі, якщо чисельність працівників у відділі понад 5 одиниць. Якщо чисельність відділу становить понад 10 одиниць, то заступників начальника може бути не більше двох.
У разі потреби у складі відділу може утворюватися сектор із чисельністю не менш як 2 працівники. Сектор очолює завідувач.
Кількість посад, а також посади, не зазначені в типовій структурі, можуть вводитися до структури апарату суду у межах граничної чисельності працівників апарату суду.
Кількість посад працівників апарату суду, необхідних для обслуговування адміністративної будівлі суду, може бути відкоригована з урахуванням форми користування адміністративною будівлею, її площею та територіальним місце розташуванням.
Положення про відділ по роботі з персоналом розробляється на основі Типового положення про службу управління персоналом державного органу, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, і затверджується керівником апарату суду.
Визначення переліку посад працівників апарату суду, які виконують функції з обслуговування, здійснюється на підставі критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Державні службовці зобов’язані дотримуватися вимог законів України «Про державну службу», «Про запобігання корупції».
Зразки посвідчень працівника апарату суду затверджує Державна судова адміністрація України.
Працівникам апарату суду, які займають посади патронатної служби відповідно до статті 92 Закону України «Про державну службу», крім щорічної основної відпустки тривалістю 24 календарні дні, може надаватися, відповідно статті 8 Закону України «Про відпустки», щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці. Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці визначена у Правилах внутрішнього трудового розпорядку суду.
(пункт 38 розділу ІV доповнено згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
5.Прикінцеві положення
(пункти 39, 40 розділу V доповнено згідно рішення зборів суддів від 10 липня 2024 року № 2)
Керівник апарату суду Михайло ЗАГОРУДЬКО