Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Загальними зборами
державних службовців
Господарського суду
Житомирської області
(протокол № 1 від 09.06.2023)
ПРАВИЛА
внутрішнього службового розпорядку Господарського суду Житомирської області
І. Загальні положення
1.1. Правила внутрішнього службового розпорядку Господарського суду Житомирської області (далі – Правила) визначають загальні положення щодо організації внутрішнього службового розпорядку державних службовців Господарського суду Житомирської області (далі – Суд), режим роботи, засади регулювання службових відносин, умови перебування державного службовця в суді та забезпечення раціонального використання робочого часу, а також інші положення.
1.2. Службова дисципліна державних службовців Суду ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання ними своїх обов’язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.
1.3. Правила затверджуються загальними зборами державних службовців Суду за поданням керівника апарату Суду на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 03.03.2016 № 50, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за №457/28587 (зі змінами), і поширюються на державних службовців апарату Суду.
1.4. Правила доводяться до відома всіх державних службовців, які працюють у Суді, під підпис.
ІІ. Загальні правила етичної поведінки в Суді
2.1. Державні службовці повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.
2.2. Державні службовці у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.
2.3. Державні службовці повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.
2.4. Державні службовці під час виконання своїх посадових обов’язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування й одягу, виявляти принциповість і витримку.
ІІІ. Робочий час і час відпочинку державного службовця
3.1. Тривалість робочого часу державного службовця становить 40 годин на тиждень.
3.2. У Суді встановлено п’ятиденний робочий тиждень із тривалістю роботи по днях: понеділок, вівторок, середа, четвер – по 8 годин 15 хвилин, п’ятниця – 7 годин; вихідні дні - субота і неділя.
Режим роботи Суду встановлюється з урахуванням загальноприйнятого режиму роботи установ у даній місцевості, а також специфіки та особливостей роботи Суду.
Робочий час державних службовців апарату Суду щоденно, крім п’ятниці, триває з 9:00 години до 18:00 години; у п’ятницю – з 9:00 години до 16:45.
Перерва для відпочинку й харчування триває щодня з 13:00 до 13:45.
Перерву не включено до робочого часу, і державний службовець може використовувати її на свій розсуд. На цей час він може відлучатися з місця роботи.
На час загрози поширення епідемії, пандемії та/або на час загрози військового, техногенного, природного чи іншого характеру за наказом голови Суду може бути встановлено інший час початку й закінчення робочого дня.
3.3. На прохання державного службовця за згодою керівника апарату Суду для державного службовця може встановлюватися неповний робочий день або неповний робочий тиждень. На прохання вагітної жінки, одинокого державного службовця, який має дитину віком до 14 років або дитину з інвалідністю, у тому числі яка перебуває під його опікою, або який доглядає за хворим членом сім’ї відповідно до медичного висновку, керівник апарату Суду зобов’язаний установити для них неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Оплата праці в такому разі здійснюється пропорційно до відпрацьованого часу.
3.4. Напередодні святкових днів, що визначені статтею 73 Кодексу законів про працю України, тривалість робочого дня скорочується на одну годину.
3.5. Працівникам забороняється відволікати державного службовця від виконання його посадових обов’язків.
3.6. Організація обліку робочого часу державних службовців у Суді покладено на відділ по роботі з персоналом. Облік робочого часу державних службовців здійснюється у табелі обліку використання робочого часу на підставі книги реєстрації приходу на роботу і виходу з роботи працівників Суду.
3.7. Вихід державного службовця за межі адміністративної будівлі Суду у робочий час зі службових питань відбувається з відома його безпосереднього керівника.
3.8. За погодженням між державним службовцем і керівником апарату Суду державному службовцю може встановлюватися гнучкий режим робочого часу на визначений строк або безстроково, як під час прийняття на роботу, так і згодом.
Умовою встановлення гнучкого режиму робочого часу є дотримання встановленої денної норми тривалості робочого часу.
Застосування гнучкого режиму робочого часу не тягне за собою змін в нормуванні, оплаті праці та не впливає на обсяг трудових прав державних службовців.
Гнучкий режим робочого часу державного службовця встановлюється наказом керівника апарату Суду, у якому зазначається:
1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) державного службовця, якому встановлюється гнучкий режим робочого часу та його посада;
2) встановлена норма тривалості робочого часу;
3) дата, з якої встановлюється гнучкий режим робочого часу;
4) період, на який встановлюється гнучкий режим робочого часу (у разі встановлення на визначений строк);
5) час початку і закінчення роботи, час початку і закінчення перерви для відпочинку і харчування (у разі застосування фіксованого режиму робочого часу);
6) періоди часу, в які державний службовець зобов’язаний бути присутнім на робочому місці (за потреби, у разі застосування змінного режиму робочого часу).
Такий наказ доводиться до відома державного службовця, якому встановлюється гнучкий режим робочого часу, та його безпосереднього керівника до початку застосування гнучкого режиму робочого часу.
Під час встановлення гнучкого режиму робочого часу потрібно враховувати:
заборону включення до робочого часу нічного часу, визначеного законом, якщо інше не передбачено законом;
необхідність забезпечення належного функціонування Суду у межах встановленого режиму роботи (надання послуг, прийом громадян, приймання та відправлення кореспонденції тощо);
забезпечення належної взаємодії структурних підрозділів Суду;
створення умов для сумлінного і професійного виконання державним службовцем своїх посадових обов’язків;
інші особливості роботи Суду, зокрема нерівномірний обсяг навантаження на державного службовця впродовж дня (тижня), коли основний обсяг робіт припадає на початок чи кінець робочого дня або виходить за його межі.
3.9. За наказом керівника апарату Суду окремі державні службовці можуть виконувати завдання за посадою за межами Суду, на період дії воєнного або надзвичайного стану в Україні чи в її окремих регіонах, та протягом 10 днів після припинення або скасування такого стану. Для цього вони повинні погодити у письмовій формі, зокрема засобами телекомунікаційного зв’язку, перелік відповідних завдань та строки їх виконання з безпосереднім керівником.
Для державних службовців обсяг завдань за посадою за межами Суду повинен визначатись з урахуванням тривалості його робочого часу.
За межами Суду можуть виконуватися завдання, якщо їх якісне, ефективне та результативне виконання не потребує:
використання інформації з обмеженим доступом;
доступу до комп’ютерного, телекомунікаційного та/або програмного забезпечення, яке функціонує лише у межах приміщення Суду;
обов’язкового перебування в приміщенні Суду.
Час виконання державним службовцем завдань за посадою за межами Суду обліковується як робочий час.
3.10. Державним службовцям надають відпустки згідно із законодавством про працю та з питань державної служби.
Черговість надання щорічних відпусток визначається графіком, який затверджується головою Суду не пізніше 25 грудня на наступний календарний рік, та доводиться до відома всіх державних службовців під підпис.
Під час формування графіків надання відпусток враховують інтереси державних службовців і можливості для їх відпочинку.
У разі потреби в державного службовця та за згодою його безпосереднього керівника може бути дозволено відхилення від графіка надання відпусток за заявами державних службовців. Надання відпустки до 7 календарних днів включно раніше або пізніше запланованого періоду не вважається відхиленням від графіка.
Поділ щорічної відпустки на частини будь-якої тривалості (один день включно) допускається на прохання державного службовця за умови, що основна безперервна її частина становить не менше 14 календарних днів.
Для забезпечення своєчасного оформлення надання відпустки та її оплати заява про надання відпустки має бути подана до відділу по роботі з персоналом не пізніше, ніж за 7 робочих днів до початку відпустки.
За наказом керівника апарату Суду для виконання невідкладних завдань державні службовці можуть бути відкликані зі щорічних відпусток відповідно до законодавства про працю та з питань державної служби.
Частина невикористаної відпустки за погодженням з керівником апарату Суду надається державному службовцю в будь-який час відповідного року чи приєднується до відпустки в наступному році .
Державні службовці, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною, повинні повідомити керівника апарату Суду про дострокове припинення такої відпустки не пізніш як за 14 календарних днів до дня дострокового припинення такої відпустки.
ІV. Порядок повідомлення державним службовцем про свою відсутність
4.1. Державний службовець повідомляє свого безпосереднього керівника про свою відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку або іншим доступним способом.
4.2. У разі недотримання державним службовцем вимог пункту 1 цього розділу складається акт про відсутність державного службовця на робочому місці.
4.3. У разі ненадання державним службовцем доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмові пояснення на ім’я керівника апарату Суду щодо причин своєї відсутності.
4.4. Вимоги цього розділу не застосовуються до державних службовців під час виконання ними завдань за посадою за межами адміністративної будівлі Суду.
V. Перебування державного службовця в Суді у вихідні, святкові, неробочі дні та після закінчення робочого часу
5.1. Для виконання невідкладних завдань державний службовець може залучатись до роботи понад установлену тривалість робочого дня за наказом (розпорядженням) керівника апарату суду, в тому числі у вихідні, святкові, неробочі дні, а також у нічний час з компенсацією за роботу відповідно до законодавства.
Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час для кожного державного службовця не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.
5.2. Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.
5.3. Доступ державних службовців до приміщення Суду у позаробочий час з питань, не пов’язаних з виконанням посадових обов’язків здійснюють за службовим посвідченням та дозволом керівника апарату Суду або особи, яка виконує його обов’язки.
VІ. Порядок доведення до відома державного службовця нормативно-правових актів, наказів, доручень та розпоряджень зі службових питань
6.1. Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державних службовців шляхом ознайомлення у паперовій або електронній формі з підтвердженням такого ознайомлення.
Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів або відповідний кваліфікований електронний підпис, який підтверджує ознайомлення з певним службовим документом в електронній формі.
6.2. Нормативно-правові акти, які підлягають офіційному оприлюдненню, доводяться до відома державного службовця шляхом їх оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, а також шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах органів державної влади та на власному сайті Суду.
VІІ. Дотримання загальних інструкцій з охорони праці та протипожежної безпеки
7.1. Голова суду або особа, яка виконує його обов’язки, зобов’язаний забезпечити безпечні умови праці, належний стан засобів протипожежної безпеки, санітарії і гігієни праці.
Інструктування з охорони праці та протипожежної безпеки має здійснювати особа, на яку покладені відповідні функції в суді.
7.2. Державний службовець повинен дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни праці, протипожежної безпеки.
7.3. Умови праці на робочому місці, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються державним службовцем, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
7.4. За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в Суді відповідає керівник апарату суду та визначена ним відповідальна особа, на яку покладено такий обов’язок.
VIІI. Порядок прийняття та передачі діловодства (справ) і майна державним службовцем.
8.1. Державний службовець зобов’язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати довірене у зв’язку з виконанням посадових обов’язків майно матеріально відповідальним особам Суду.
8.2. Державний службовець зобов’язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати номенклатурні справи та інші документи, довірені йому у зв’язку з виконанням посадових обов’язків безпосередньому керівнику або іншому працівникові , як уповноваженій особі.
8.3. Факт передачі номенклатурних справ, документів і майна засвідчується Актом приймання-передачі номенклатурних справ, документів та майна (далі- Акт, додаток 1) додається. У разі відсутності закріплених номенклатурних справ, документів і майна за державним службовцем, складається Акт про відсутність закріплених за державним службовцем номенклатурних справ, документів і майна (далі – Акт, додаток 2).
Вищевказані Акти складаються у двох примірниках і підписуються матеріально відповідальними особами, начальником відділу по роботі з персоналом, безпосереднім керівником, як уповноваженою особою та державним службовцем, який звільняється.
Один примірник акта видається державному службовцю, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього державного службовця.
8.4. Державний службовець несе відповідальність за збереження і правильне користування довіреного йому майна відповідно до чинного законодавства України. У разі нестач, знищення (псування) майна державний службовець негайно інформує безпосереднього керівника про зазначені факти та їх причини.
8.5. У день звільнення державний службовець перед отриманням трудової книжки зобов’язаний здати службове посвідчення особі відповідальній за видачу й облік таких посвідчень.
ІХ. Прикінцеві положення
9.1. Недотримання вимог правил внутрішнього службового розпорядку є підставою для притягнення державного службовця до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.
9.2. Питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього службового розпорядку, вирішуються керівником апарату суду.
Додаток 1
до Правил внутрішнього службового розпорядку
Господарського суду Житомирської області
АКТ
приймання-передачі номенклатурних справ, документів і майна
«___» ______________ 20__ року
Цей Акт складено на виконання пункту 8.3. розділу VIII Правил внутрішнього службового розпорядку Господарського суду Житомирської області.
Ми, що нижче підписалися, матеріально відповідальні особи Господарського суду Житомирської області, начальник відділу по роботі з персоналом та державний службовець, який звільняється, з іншої сторони, склали цей Акт про те, що відповідно до зазначеного вище, матеріально відповідальні особи прийняли, а державний службовець передав довірене йому у зв’язку з виконанням посадових обов’язків майно, згідно таблиці.
назва |
інвентарний номер |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
Майно передане повністю, зауважень до стану і кількості отриманого майна немає.
Момент передачі майна зафіксований вірно: «___» __________року.
Майно передав:_________________________________________________
(посада, назва підрозділу ПІБ)
Майно прийняв:_________________________________________________
(посада, назва підрозділу ПІБ)
2. ПЕРЕДАВАННЯ НОМЕНКЛАТУРНИХ СПРАВ, ДОКУМЕНТІВ
Ми, що нижче підписалися, начальник відділу по роботі з персоналом, безпосередній керівник або інший працівник , як уповноважена особа з однієї сторони, державний службовець, який звільняється, з іншої сторони, склали цей Акт про те, що відповідно до зазначеного вище, безпосередній керівник або інший працівник, як уповноважена особа прийняла, а державний службовець передав довірені йому у зв’язку з виконанням посадових обов’язків номенклатурні справи та документи, згідно таблиці.
№ з/п |
Номенклатурний номер |
Найменування |
Кількість томів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Номенклатурні справи, документи передані повністю, зауважень немає.
Момент передачі майна зафіксований вірно: «___» __________року.
Номенклатурні справи, документи передав:_______________________________
(посада, назва підрозділу ПІБ)
Номенклатурні справи, документи прийняв:_______________________________
(посада, назва підрозділу ПІБ)
Матеріально відповідальні особи Власне ім’я та прізвище
Безпосередній керівник або інший працівник ,
як уповноважена особа Власне ім’я та прізвище
Начальник відділу по роботі з персоналом Власне ім’я та прізвище
Державний службовець Власне ім’я та прізвище
Додаток 2
до Правил внутрішнього службового розпорядку
Господарського суду Житомирської області
АКТ
про відсутність закріплених за державним службовцем номенклатурних справ, документів і майна
«___» ______________ 20__ року
Цей Акт складено на виконання пункту 8.3. розділу VIII Правил внутрішнього службового розпорядку Господарського суду Житомирської області.
Матеріально відповідальні особи Господарського суду Житомирської області, начальник відділу по роботі з персоналом та безпосередній керівник або інший працівник, як уповноважена особа встановили, що за (ПІП державного службовця), який звільняється з посади________________ «__»__________20__року не рахуються номенклатурні справи, документи та майно, що обліковується на балансі суду.
Матеріально відповідальні особи Власне ім’я та прізвище
Безпосередній керівник або інший працівник ,
як уповноважена особа Власне ім’я та прізвище
Начальник відділу по роботі з персоналом Власне ім’я та прізвище
Державний службовець Власне ім’я та прізвище