flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

 

   

     

   Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» організаційне, документальне, інформаційно-технічне, фінансове, кадрове, матеріально-технічне забезпечення роботи суду, суддів та судового процесу забезпечує апарат суду.

    Безпосереднє керівництво апаратом суду здійснює керівник апарату, який  забезпечує організацію роботи структурних підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду та несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу суду.

    Заступники керівника апарату здійснюють керівництво діяльністю апарату суду в межах повноважень наданих керівником апарату суду.

Апарат суду сформований із семи відділів:

- відділ по роботі з персоналом суду;

- відділ планово-фінансової діяльності та бухгалтерського обліку;

- відділ аналітичної роботи та судової статистики;

- відділ організації судового процесу та служби судових розпорядників;

- загальний відділ (канцелярія);

- відділ інформаційного забезпечення судового процесу;

- відділ матеріально-технічного та господарського забезпечення.

   У складі відділу матеріально-технічного та господарського забезпечення створено сектор охорони праці, пожеженої безпеки та цивільного захисту.

   Діє сектор архіву у складі загального відділу (канцелярії) суду.

   Також у складі відділу аналітичної роботи та судової статистики працює бібліотека.

   Керівництво діяльністю кожного з відділів забезпечує начальник відділу, який несе персональну відповідальність за виконання завдань, покладених на цей відділ. 

   Крім того, в апараті суду працюють помічники суддів.

 

Основні завдання відділу по роботі з персоналом суду:

 

- реалізація державної політики з питань управління персоналом у господарському суді;

- забезпечення здійснення керівником апарату суду своїх повноважень з питань управління персоналом;

- забезпечення організаційного розвитку господарського суду;

- добір персоналу господарського суду;

- прогнозування розвитку персоналу, заохочення працівників до службової кар’єри, підвищення рівня їх професійної компетентності;

- здійснення аналітичної та організаційної роботи з кадрового менеджменту;

- документальне оформлення вступу на державну службу, її проходження та припинення.

 

Основні завдання відділу планово-фінансової діяльності та бухгалтерського обліку:


- ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності Господарського суду Житомирської області та складання бюджетної, фінансової та іншої звітності;


- відображення у документах своєчасної, достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами;


- здійснення фінансово-економічного планування та фінансового аналізу, спрямованих на створення належних умов діяльності суду, організацію раціональної та ефективної діяльності суду, зміцнення фінансової дисципліни;


- запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів;


- організація, розроблення та впровадження в установленому порядку заходів щодо покращення ефективного використання фінансових, трудових та матеріальних ресурсів, забезпечення контролю за використанням фінансових і матеріальних ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;


- складання бюджетного запиту, бюджетної декларації, формування проекту кошторису та кошторису суду, розподіл граничних обсягів видатків за основними напрямками з врахуванням потреби в фінансових ресурсах для забезпечення діяльності суду та подання до Державної судової адміністрації України;


- забезпечення умов для здійснення судочинства шляхом проведення аналізу та внутрішнього обліку сплати, повернення й зарахування судового збору до Державного бюджету України, здійснення повернення помилково сплаченого судового збору;


- забезпечення здійснення правосуддя в частині обліку та аналізу коштів, які надходять на депозитний рахунок суду для авансування винагороди арбітражного керуючого у справах про банкрутство, облік заявників коштів, виконання рішень суду щодо сплати (повернення) авансування винагороди арбітражного керуючого;


- здійснення відповідних заходів для виконання рішень судів на користь суддів та працівників апарату суду;


- забезпечення дотримання бюджетного законодавства зокрема, щодо економного, ефективного та раціонального використання бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;


- участь у розробленні локальних нормативно-правових актів суду, актів з питань організаційної діяльності суду (положень, порядків, інструкцій тощо);


- підготовка відповідей на запити з надання публічної інформації на звернення громадян, установ, організацій відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

 

Основні завдання відділу аналітичної роботи та судової статистики:

 

- інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності суду (інформаційно-довідкова робота із законодавством, аналітична робота із судовою практикою);

- інформаційно-статистичне забезпечення діяльності суду (накопичення, збирання, опрацювання, узагальнення та всебічний аналіз статистичної інформації в автоматизованій системі документообігу суду);


- організація, проведення та координація заходів щодо здійснення узагальнення практики застосування судом чинного законодавства відповідно до планів роботи суду та планів роботи Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду, Північно-західного апеляційного господарського суду;


- підготовка інформаційно-аналітичних довідок щодо стану здійснення правосуддя Господарським судом Житомирської області;


- складання та обробка статистичних звітів.

 

Основні завдання відділу організації судового процесу та служби судових розпорядників:

 

- забезпечення організації ведення судового процесу;

- організація та планування роботи служби судових розпорядників;

- забезпечення виконання наказів і розпоряджень голови суду, керівника апарату суду;

- забезпечення організації та проведення оперативних нарад, семінарських занять та навчань для секретарів судового засідання, судових розпорядників, старших судових розпорядників, інших видів підвищення кваліфікації;

- здійснення інших повноважень відповідно до розпоряджень керівництва суду;

 

Основні завдання загального відділу (канцелярії):

 

- забезпечення прийняття та реєстрації документів, що подаються до суду щоденно протягом робочого часу суду;
 
- реєстрація засобами автоматизованої системи документообігу суду судових справ та інших передбачених законом процесуальних документів, їх автоматизований розподіл між суддями з додержанням принципів черговості;
 
- видача судових рішень та наказів на підставі наявних у автоматизованій системі даних щодо судового рішення та реєстрації заяви особи, на користь якої воно ухвалено;
 
- надання фізичним та юридичним особам інформації про стан розгляду справ, у яких вони беруть участь;
 
- відправка та отримання електронної пошти;
 
- реєстрація та відправка вихідної кореспонденції суду;
 
- забезпечення ведення архівної справи в суді.

 

Основні завдання відділу інформаційного забезпечення судового процесу:

 

- визначення пріоритетних напрямків, заходів і завдань інформатизації суду на основі постійного аналізу розвитку інформаційних технологій з метою створення належних умов для здійснення правосуддя;


- забезпечення безперервної та якісної роботи обладнання, електронних комунікацій та програмного забезпечення;


- організація модернізації, сервісного обслуговування комп’ютерної техніки, систем обчислювальної оргтехніки та систем зв’язку;


- забезпечення регулювання і налагодження, як в цілому так і окремих елементів обладнання та програмного забезпечення;


- адміністрування серверів під керуванням операційної системи Windows Server та роботу з базою користувачів Active Directory, налаштування політик безпеки, корегування, розподіл прав користувачів;


- забезпечення доступу суддів до інформаційно-довідкових систем;


- забезпечення адміністрування та функціонування автоматизованої системи документообігу суду (далі - АСДС) відповідно до норм “Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи” та “Положення про автоматизованої системи документообігу суду”. Налаштування АСДС відповідно до рішень зборів суддів, що впливають на особливості об’єктивного та неупередженого розподілу між суддями судових справ;


- налаштування та підтримка у робочому стані обладнання, монтаж та модернізація систем, що забезпечують фіксування судового процесу технічними засобами;


- надання інформаційної, методичної та практичної допомоги у впровадженні новітніх інформаційних технологій;


- організація побудови і впровадження, керування комплексною системою захисту інформації (далі - КСЗІ) в інформаційно-комунікаційній системі (далі - ІКС) суду та контролю за її функціонуванням;


- забезпечення своєчасного створення резервних копій важливої інформації та баз даних, контролю якості збереженої інформації;


- супровід вебсайту суду;


- забезпечення захисту законних прав щодо безпеки інформації суду, окремих її структурних підрозділів в процесі інформаційної діяльності та взаємодії між собою, а також у взаємовідносинах з зовнішніми вітчизняними і закордонними організаціями;


- організація та координація робіт, пов’язаних з захистом інформації в АС, необхідність захисту якої визначається її власником або чинним законодавством, підтримка необхідного рівня захищеності інформації, ресурсів і технологій;


- розроблення проектів розпорядчих документів, чинних у межах суду, згідно з якими повинен забезпечуватися захист інформації в АС;


- організація підготовки і підвищенні кваліфікації користувачів АС з питань захисту інформації;


- формування у користувачів розуміння необхідності виконання вимог нормативно-правових актів, нормативних і розпорядчих документів, що стосуються сфери захисту інформації.

 

Основні завдання відділу матеріально-технічного та господарського забезпечення:

 

- здійснення матеріально-технічного забезпечення діяльності суду, суддів та працівників апарату суду;


- підтримання приміщення суду в стані, придатному для його належного функціонування, проведення капітальних та поточних ремонтів, технічного оснащення приміщень, інформаційно-технічного забезпечення (в частині придбання обладнання, комплектуючих, послуг з монтажу), створення безпечних і комфортних умов для суддів, працівників апарату суду та осіб, які перебувають у суді;


- забезпечення безперебійного функціонування систем життєзабезпечення приміщень суду, облік та збереження матеріальних цінностей, комп'ютерної та оргтехніки;


- забезпечення експлуатації і технічного обслуговування автомобільної техніки суду;


- участь у роботі з планування та проведення мобілізаційної підготовки в суді в умовах воєнного стану;


- участь у забезпеченні безпеки суддів і працівників апарату суду в умовах надзвичайних ситуацій та надзвичайного стану;


- розробка проектів договорів на придбання товарів і послуг для потреб суду.